Tänk efter före

Moderna Försäkringar

Moderna Företag & Industri ingår i försäkringskoncernen Tryg, och erbjuder unika försäkringar för varje företags behov. Från det lokala småföretaget till den globala koncernen. Som försäkringsbolag vet de att det inte är skadan som kostar pengar, utan avbrottet när verksamheten står stilla. Därför går de ett steg längre och lanserar ett skadeförebyggande erbjudande.

Tillsammans med Nokas, Smart DNA, Anticimex och Charles Taylor erbjuder de råd, produkter och tjänster som förebygger inbrott, bränder, vattenskador, stölder och cyberattacker.

Vårt uppdrag var att ta fram ett övergripande koncept och paketera erbjudandet i alla interna och externa kanaler. Under parollen ”Tänk efter före” flyttar vi fokus från försäkring som en passiv lågintresseprodukt till något som företaget aktivt kan använda för att minimera risker och sänka kostnader. Eftersom Modernas försäkringar bara säljs via oberoende förmedlare tog vi fram digitala paket med presentationer, produktinformation och filmer som hjälper återförsäljarna att sälja in det skadeförebyggande erbjudandet till slutkunder. Dessutom sprider vi ordet om Moderna Företag & Industris sätt att jobba genom DR, print och sociala kanaler.