Sveriges mest lästa media

Arla

Inte nog med att flera miljoner människor läser varje mjölkbaksida, alltså inte bara ser rubriken eller tittar på illustrationen – de gillar dessutom vad de läser. Trovärdigheten är rekordhög. För att inte ändra på detta gäller det att vara intressant, ärlig och förstå sig på huvudmålgruppen, alltså barn. Ingenstans har vi bättre möjligheter att påverka nästa generation att ta tillvara framtiden på ett hållbart sätt.

Design – Förpackning

Må bra

Alltför många barn mår idag ungefär som en hel del vuxna alltid har mått: de är stressade, har prestationsångest, vissa får till och med magsår och självmordstankar. Må bra-temat handlar om hur du som barn kan göra något åt detta. Hur du kan vända negativa tankar och svarta känslor till positiva och konstruktiva. Hur barn kan bli vardagslyckliga.

Brevdetektiverna

Jo, det skickas fortfarande brev, sådana med frimärken på. Och förvånansvärt många av dessa kommer bort, ibland beroende på att det är fel adressat, eller att adressaten helt trillat bort. Då träder post- och telestyrelsens brevdetektiver in på arenan. Här berättade vi om dem och vilka spännande uppdrag, med borttappade förmögenheter och flyttade människor, de har. Och såklart vad du kan göra för att det inte ska hända just dig.